راهکارهای افزایش فروش با استفاده از سئو

راهکارهای افزایش فروش با استفاده از سئو

 

بقای هر کسب و کار به فروش بستگی دارد و در عصر مدرن، افزایش فروش نیاز به حضور قوی دیجیتال دارد. در سال ۲۰۱۹، تجارت الکترونیکی ۲.۳ تریلیون دلار فروش جهانی به خود اختصاص داده بود و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۲۱ به ۴.۸۸ تریلیون دلار افزایش یابد. اگر می‌خواهید تجارت شما بخشی از این فروش‌ها را به دست آورد، استراتژی بهینه سازی سایت و موتور جست‌وجوگر بسیار مهم است. (SEO)
ناگفته نماند که دنیای تجارت الکترونیکی بسیار مهم است و یادگیری و اجرای تکنیک‌های مهم سئو می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت آنلاین مورد توجه قرار بگیرید، مشتریان بالقوه بیشتری را به مشتریان وفادار تبدیل کنید و در نهایت باعث افزایش فروش شوید. اما SEO به طور مداوم در حال تحول است و بهترین شیوه‌ها با گذشت زمان تغییر می‌کنند، بنابراین دانستن اینکه آیا شما برای افزایش فروش به کمک سئو همه کارهای لازم را انجام داده اید یا نه، دشوار است.
اگر این موضوع باعث شده که احساس خستگی و ناامیدی کنید، ناراحت نباشید: تکنیک‌های درست و امتحان شده زیادی وجود دارند که می‌توانید پیاده سازی کنید، و امروز چند نکته عالی در مورد بهترین راه‌های استفاده از سئو برای افزایش فروش را یاد می‌گیرید.

کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید

کلمات کلیدی در سئو دیگر به شکلی که قبلاً استفاده می‌شدند، استفاده نمی‌شوند، اما هنوز هم بخش مهمی از معادله هستند. بدون کلمات کلیدی، مشتریان بالقوه ممکن است هنگام جست‌وجو شما را پیدا نکنند و به همین دلیل کلمات کلیدی سنگ بنای استراتژی SEO شما هستند.
مثلاً بیایید بگوییم که تجارت شما طعمه‌های ماهیگیری دست ساز را به فروش می‌رساند. یک کلمه کلیدی واضح که باید برای آن رتبه بندی کنید، طبیعتاً «طعمه‌های ماهیگیری دست ساز» است. با این حال، کلمات کلیدی و عباراتی دیگر وجود دارند که مطمئناً مشتریان برای یافتن محصولاتی دقیقاً مانند محصول شما، از آن‌ها استفاده می‌کنند، و این وظیفه شماست که تعیین کنید این کلمات، چه کلماتی هستند و شروع به پیاده‌سازی آن‌ها در موارد زیر کنید:
  • محتوا
  • صفحات وب
  • آدرس‌های اینترنتی
  • عناوین
  • توضیحات تصویر
  • ابرداده
  • عناوین صفحه
  • ایمیل
گوگل ادز و گوگل کیورد پلنر جای خوبی برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی است، اما تعداد زیادی ابزار برنامه ریزی دیگر برای کلمات کلیدی نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. ارائه دهندگان خدمات سئو همیشه توصیه می‌کنند که کلمات کلیدی طولانی را فراموش نکنید، زیرا نیمی از جست‌وجوها دارای طول چهار کلمه و بیشتر هستند، رقابت کمتری برای این عبارات وجود دارد و نرخ تبدیل بالاتری نیز دارند. هنگامی که در جعبه ابزار خود کلمات کلیدی مناسبی دارید، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا با افرادی ارتباط برقرار کنید که به دنبال خرید کالایی هستند که شما می‌فروشید.

محتوای عالی ایجاد کنید

کلمات کلیدی، بدون محتوای عالی هیچ چیز نیستند. در واقع بدون محتوای عالی، کلمات کلیدی تنها مثل سالادی از کلمات هستند. اما محتوا چیزی بیش از یک وسیله نقلیه برای کلمات کلیدی است. محتوا در حقیقت ابزاری است که می‌توانید برای تبدیل مشتریان بالقوه از آن استفاده کنید، چیزی با ارزش است که می‌توانید به مشتریان ارائه دهید، و منبعی قابل اشتراکی است که می‌توانید برای رسیدن به مخاطبان جدید از آن استفاده کنید.
تولید محتوا این گونه می‌تواند بر افزایش فروش تاثیر بگذارد: وقتی مشتریان بالقوه در اینترنت به جست‌وجوی اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات مشابه آنچه شما ارائه می‌دهید، می‌پردازند، آن‌ها با پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، صفحات وب و سایر محتواهایی روبه‌رو می شوند که برای پاسخ دادن به سؤالاتشان، ارائه اطلاعات و تسهیل در تصمیم گیری برای خرید طراحی شده اند. وقتی برای داشتن بهترین، مرتبط ترین، جذاب ترین و معتبرترین محتوا در اینترنت تلاش می‌کنید، مشتریان بالقوه قبل از سایر برندها برند شما را پیدا می‌کنند و این به شما فرصتی برای ایجاد روابط و تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان می‌دهد.
محتوای عالی به اشکال مختلف ارائه می‌شود، و هدف شما باید پرورش و ایجاد محتوا در انواع مختلف باشد؛ از جمله:
  • وبلاگ‌ها
  • ویدیو (که می‌تواند نتایج جست‌وجوی ارگانیک را ۵۰ برابر بیشتر از محتوای مبتنی بر متن تقویت کند)
  • اینفوگرافیک
  • پادکست‌ها
  • تصاویر متحرک
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر
  • پست‌های مهمان
  • کتاب‌های الکترونیکی و گزارش‌های رسمی
  • راهنماهای «چگونه … را انجام دهیم»
  • لیست‌ها
  • بررسی محصولات
محتوا در مرکز بازاریابی درون‌گرا قرار دارد و وقتی شما یک استراتژی درون‌گرای قوی داشته باشید و محتوای خوبی هم برای هدایت آن داشته باشید، در این صورت مشتریانی را خواهید داشت که درب تجارت الکترونیکی شما را می‌کوبند. با این حال، به یاد داشته باشید که بهینه سازی کلیه مطالب خود را با کلمات کلیدی مربوطه انجام دهید، و اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مورد استفاده شما مربوط به نوع محتوایی است که ارائه می دهید.
بیشتر بخوانیم: از قیمت سئو اطلاع پیدا کنید

برای رشد مخاطب خود و رسیدن به هدف، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی یکی از سریعترین عناصر یک استراتژی جامع و مدرن سئو هستند، و به این دلیل است که تعداد فزاینده‌ای از مصرف کنندگان برای تعامل با برندها به این پلتفرم‌ها روی می‌آورند. نزدیک به ۸۰ درصد از مردم وقتی می‌خواهند محتوای جالب پیدا کنند به فیس بوک روی می‌آورند و این بدان معنی است که فرصت بزرگی برای شما وجود دارد که بتوانید مخاطبان جدیدی را پیدا کنید، مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنید و روابط ماندگاری را با مشتریان برقرار کنید.
فراتر از این، رسانه‌های اجتماعی همچنین راهی عالی برای نشان دادن سمت و سوی انسانی سازمان شماست و می‌تواند به لطف منابعی مانند تبلیغات فیس بوک، به عنوان یک ابزار بازاریابی مستقیم مورد استفاده قرار گیرد و حتی می‌توانید از سایت‌های اجتماعی برای تقویت تلاش‌هایی که در راستای خدمات به مشتری انجام داده اید، استفاده کنید.

جست‌وجوی محلی و موبایل

دو مورد از مهمترین تغییرات در بهترین شیوه‌های سئو که در سال های اخیر بوجود آمده است، تأکید بر محتوای موبایل و محلی است و این دو با هم انجام می‌گیرند. جست‌وجوگرهای محلی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند زیرا بیشتر مصرف کنندگان از دستگاه‌های تلفن همراه برای جست‌وجوی کسب و کارها استفاده می‌کنند، زیرا ۳۰٪ از کل جست‌وجوهای تلفن همراه انجام شده امروز دارای یک هدف محلی هستند. علاوه بر این، بیش از ۷۰٪ از مردم پس از انجام جست‌وجوی محلی به یکی از کسب و کارهای اطراف مراجعه می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید تجارت را به فروشگاه فیزیکی یا الکترونیکی خود هدایت کنید، باید روی محتوای محلی (از جمله کلمات کلیدی محلی و صفحات فرود) متمرکز شوید، و باید اطمینان حاصل کنید که ردپای دیجیتالی شما کاملاً سازگار با موبایل است.

سئوی داخلی انجام دهید

دلایل زیادی وجود دارد که چرا سئوی داخلی برای موفقیت شما بسیار مهم است، بنابراین اگر می‌خواهید فروش را افزایش دهید، باید به تکنیک‌های سئوی داخلی توجه کنید. چندین دلیل برای این قضیه وجود دارد که به طور خلاصه می‌توان گفت: سئوی داخلی، سایت شما را کاربرپسندتر می‌کند، این امکان را برای موتورهای جست‌وجو فراهم می کند که صفحات شما را فهرست بندی کنند، رتبه بندی جست‌وجوی شما را افزایش داده و به شما کمک می‌کنند تا روی بهینه سازی عناصر اساسی مانند تصاویر تمرکز کنید.
سرانجام، به یاد داشته باشید که ایجاد و حفظ یک استراتژی جامع که همه این عناصر را به نوعی در اولویت قرار دهد، دقیقاً به همان اندازه خود این عناصر مهم است؛ زیرا این بهترین راه برای اطمینان از ساخت یک دستگاه سئو با چرخ دنده‌های سالم و مناسب است که به شما در افزایش فروش کمک می‌کند.

منبع

1398-99 © تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت تولید محتوای الکترونیکی سیمرغ (تماس) می باشد.